Bio 2016

 
Jag tänkte göra ett inlägg om filmer som kommer komma på bio i år! :) Jag gör ett utval av de som jag personligen är intresserad av, annars kommer det här inlägget antagligen bli väldigt långt, haha :)
 
 
Den Gode Dinosaurien
 
Jag är väl knappast ensam att älska Disney-Pixars filmer? Den här verkar ju vara hur gullig som helst och jag ser fram emot att se den. Den har redan haft premiär (6 Januari) och ska gå att se på bio redan nu :)
 
 
 
The 5th Wave
 
 The 5th wave är en film som jag velat se ända sedan jag hörde att den skulle bli film. Den baseras på en bok med samma namn som är skriven av Rick Yancey. Filmen hade premiär 22 Januari, och jag ska se den här ikväll med min pojkvän och bror. :)
 
 
Deadpool
 
Deadpool är en superhjälte som jag inte vet så mycket om tyvärr. Men jag älskar den här trailern och blev väldigt sugen på att både se filmen och läsa något seriealbum med honom :) Filmen har premiär 12 Februari, så vi behöver inte vänta länge! :D
 
 
 
Pojkarna
 
Pojkarna baseras också på en bok, av Jessica Schiefauer, som jag faktiskt har läst. Jag blev tyvärr inte särksillt imponerad av boken, även om den var intressant ur ett genusperspektiv. Men jag tycker faktiskt att den här trailern får filmen att verka bra och därför är jag sugen på att se den här, även om det kanske inte blir på bio för min del :) Den har premiär 19 Februari.
 
 
 Zootropolis
 
En av Disneys kommande filmer som verkar vara hur kul som helst! Denna är ju ett måste att se på bio! :D Filmen har premiär den 24 Februari.
 
 
Pride and prejudice and Zombies
 
Det här är en av de filmer jag absolut mest ser fram emot i år. Historia + zombier, kan det bli bättre? Jag var inte så intresserad när jag fick höra tala om boken som den här filmen är baserad på (skriven av Jane Austen och Seth Grahame-Smith), men den här trailen gjorde mig väldigt sugen på att läsa boken också! Filmen har premiär den 4 Mars.
 
 
Allegiant
 
Så är äntligen den sista delen av Divergent trilogin här. Alla vet redan att den här serien är baserad på Veronica Roths serie med samma namn. Har sett de förgående och ser fram emot den här :) Den har premiär den 11 Mars.
 
 
 Room
 
Room är också en film som baseras på en bok av Emma Donoghu. Jag hade hört talas om boken förut men även den här trailen väckte mitt intresse ännu mer. Den verkar väldigt bra och berörande. Den har premiär den 18 Mars
 
 
 The Huntsman
 
En Pre-sequel till Snow White and the Huntsman. Verkar ganska spännande :) Har premiär den 8 April.
 
 
 
The jungle book
 
Kul att de börjar göra otecknade tolkningar av de klassiska sagorna! Väldigt sugen på att se den här! :) Premiär den 15 April.
 
 
X-Men Apocalypse
 
Jag älskar X-men. Det är mina absoluta favorit "superhjältar" och den första X-men filmen var en av de första filmer i temat som jag såg. Jag tycker kanske att det börjar bli lite mycket filmer nu, men jag tycker ändå att de är välgjorda och bra, så det ska bli kul att se den här med! :) Den har premiär den 20 Maj.
 
 
 
 Alice Through the looking glass
 
Jag gillar Alice in Wonderland och tycker att dessa filmer är så otroligt fina och välgjorde! Ser mycket fram emot att se uppföljaren! :) Den har premiär den 27 Maj.
 
 
 Teenage mutant ninja turtles 2
 
Gillade första filmen och den ska bli kul att se den här också! :) Den har premiär den 3 Juni.
 
 
 The legend of Tarzan
 
Som sagt, kul att de gör nytolkningar av de klassiska sagorna. Ser fram emot att se den här :) Den har premiär den 13 Juli.
 
 
Husdjurens hemliga liv
 
Åh, den här verkar ju hur bra och gullig som helst! Detta är en av årets filmer som jag ser mest fram emot. Den har premiär den 5 Augusti, så vi får lov att vänta lite tyvärr. 
 
 
 Hitta Doris
 
Det här är också en av de filmer jag ser mest fram emot i år! Fullkommligt älskar Hittta Nemo och det ska bli så roligt att se den här! :D Den har premiär den 26 Augusti.
 
 
Storkarna
 
Den här verkar också vara väldigt söt och gullig, och jag ser fram emot att se den här med ^^. Den har premiär den 23 September.
 
 
Det var alla filmer som jag tycker verkar intressanta från SF hemsida :D Verkar som att det blir ett bra filmår :D
 
/ Linnea



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0